Dünya nüfusunun E’ i aktif olarak internet kullanıyor. Türkiye genelinin ise b’ si aktif internet kullanıyor.
Bir web sitesi sahibi olmanız için artık bir şirket veya bir mekan sahibi olmanız gerekmiyor. Çünkü insanlar kişileri tanımak veya araştırmak için isimleri Google’ a yazarak araştırıyorlar. Ve karşılarına çıkan web sitelerinden sizi tanıyabiliyorlar.
Ne iş yaptığınızın önemi yok. Web siteleri artık bir kimlik görevi görüyor. İşe alımlarda bile artık cv ile birlikte web site adresinizede bakıyorlar. Web sitesi, kişinin hem kişiliğini hemde tecrübelerini ön plana çıkararak, şahsı kurumsallaştırır.
Web sitesi sayesinde yaptığınız işleri, tecrübelerinizi paylaşarak size müşteri kazandırma avantajı da vardır. Şöyle düşünün, büyük bir binanın girişine yaptığınız işin reklamını koyuyor ve altına iletişim bilgilerinizi yazıyorsunuz. Kaç kişinin dikkatini çekebilir? Yada dışarıda size ihtiyaç duyduklarında tekrar geri dönüp iletişim bilgilerinizi mi alırlar? Hayır. İnsanlar ihtiyacı olanı da artık Google’ da arıyor. Başta dediğimiz gibi, Türkiye’ nin b’ internet kullanıyor ve geri kalan 8 ise ihtiyacı olduğunda internet kullanıyor. Yani milyonlarca broşür basıp o broşürleri yerlerde görmek yerine, bir web sitesi sayesinde size ihtiyaç duyan kişiler size anında ulaşabilir.
Bir web sitesi sahibi olduğunuz zaman bu web sitesi sizi kurumsallaştırır. Karşı tarafın bakış açısını etkiler. Yani sizin önemli kişilik sahibi olduğunuzu ve işinizi profosyonelce yaptığınız hemen anlaşılıyor. İnsanlar, web sitesi olan kurumlara ve kişilere daha çok güveniyor. Yaptığınız işleri ufak ufak resimlere sığdırmak yerine, web sitenizi bir mağaza gibi kullanarak verdiğiniz hizmetleri veya yaptığınız işleri sergileyebiliyorsunuz. 24 saat açık bir mağaza gibi. Günün her saatinde açık olan mağazanıza ayırca giriş çıkış yapan kişileri bile tespit edebiliyorsunuz. Harika değil mi ?